مجلة أدبية * فنية * متنوعة * شعر فصحى* شعر عامي* قصة * ومضة* أجتماعية ثقافية * سياسية

السبت، 13 يوليو 2019

الشاعر خالد المنصوري

همس الاحبه
حوار الاحبه يعكس ماده الود والحب 
وصدق المشاعر
هو
يا قلبي مالك ومالها
ابعد عنها وسبها في حالها
شكل كده قلبها مشغول
وبتفكر في حبيب العيون

هي
انا فعلا قلبي مشغول
وعيوني مش بتشوف النوم
وبسهر الليل افكر فيك
من زمان وانت في بالي
شاغل قلبي وكياني
كل يوم بستني اشوفك
واسمع صوتك وانظر لعيونك
علشان قلبي يرتاح
علشان انت اللي قلبي
بيك مشغول

هو
كنت حاسس ومتاكد
من قلبي وحبي ليكي
وقولت لقلبي كتير
هيه دي اللي شوقي عليها بيروح
اول ما اشوف عيونك بدوب
وانظر علي جمالك واقول
ملاك نازل من السماء
وبحلم يكون لي

هي
قولي كمان وكمان
نفسي اسمع منك احلي كلام
اعوض ايامي وسهري واحلامي
واضمك لحضني وكياني
واقول باعلي صوت
حبيبي بين اديه وعيوني
واخبيه في قلبي علطول

هو
انا دايما اكون معاكي
مش هسيبك ولو ثواني
خلاص حلمي اتحقق
ومعايا ملكه جمال الكون
انظر لعيونها وانسي الناس
واخدها في حضني وارتاح
من كل ايامي اللي فاتت
وانا بعيد عن احلي عيون

هي
ضمني كمان وكمان
خدني بين ضلوعك
ونسيني الحياه
النظره منك تشفيني
والضحكه منك ترويني
والحضن منك يكفيني
من دلوقتي اقول لكل الناس
وجدت من هيكون لي شريك الحياه
واكمل عمري كله معاه
ونعيش مع بعض علطول

 هو
انا عمري هيكون احلي عمر معاك
واوعدك اكون ليك يا حبيبي زي الملاك
واطير في السماء واجبلك 
حتي منها علشان ارضيك
كلمه واحده اقولها دايما ليك
بحبك يا من شوفت السعاده بين اديك
..................
خالد المنصوري

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق