مجلة أدبية * فنية * متنوعة * شعر فصحى* شعر عامي* قصة * ومضة* أجتماعية ثقافية * سياسية

الاثنين، 25 فبراير 2019

محتجلك بقلم الشاعر/ صبري احمد محمد

محتجلك صدقيني وبحبك اسمعيني لو اخر دقيقه في عمري هتوحشيني بنادي عليكي ضميني وبرموش عنيكي احميني انا خايف من الدنيا وخايف ماتفتكريني سوف اذول عن حياتك ولاكن قلبي حاسس بيكي ومن فضلك اسمعيني مهماتكوني بعيد في عيني دائما بتضحكيلي قلبي شال منك كتير وبطلب ترجعيلي ومهما هيكون عذابي لو قربتي مني هتريحيني نار الفراق في قلبي والبعد كان علي عيني كان نفسي اغير حياتي وانساكي وابدأ صفحه جديده من غير هواكي حاولت كتير احب وحبي ليكي قواني نادا علي قلبي وقالي اسمعني هي روحي وملاكي كيف اعيش بدون روحي وكيف اجد في احلامي ملاكي بكيت علشان قلبي كتير واليوم بقول اني اهواكي مثلك انتي في فرحك ومثلي انا في احزاني كان نفسي اشاركك ولاكن الطرق منعاني تقطعت بي السبل لأصل اليكي واقول كل سنه وانتي طيبه يا حياتي وفي يوم مااتيتي علي الحياه وكان احتفالك كان ماماتي من بكاء عيني جلست علي الطريق لكي اراكي يامن احببتها ياقلبي وصل اليها تحياتي هفضل احبك طول عمري لأعلم انه قد حان ماماتي فأعلم انه القدر الذي فرقنا ولو عشت كثيرا طوال الدهر ما  انساكي اعلمك انكي لم تعودي ولاكن ارسم صوره في احلامي اني سوف في حلمي اجدكي كما تمنيت في حياتي وعندما افارق الحياه سوف اجدك في انتظاري ربنا يرحمك يا حبيبتي ويعجلي لي انا اراكي في جنه الخلد انشاء الله وادعو ربي ان اكون معاكي  ربنا يرحمك صبري احمد محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق